PROGRAM STUDI PENDIDIKAN BAHASA INGGRIS UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH ENREKANG

Mk ini mengkaji Hakikat Pendidikan dan Ilmu Pendidikan, Pendidikan sebagai system, Aliran-aliran pendidikan, Landasan pendidikan (filosofis, histories, antropologis, sosiologis, psikologis, yuridis), Permasalahan dan pembaharuan pendidikan, Pendidikan dari masa ke masa, Sistem pendidikan nasional,Prinsip-prinsip pendidikan, Pengembangan sikap dan etika professional, Hakikat alat pendidikan, Landasan praktek pendidikan: kewibawaan, kasih sayang, keteladanan kultural, psikologis, dan ilmiah /eknologis. Asas pendidikan: tut wuri handayani, pendidikan sepanjang hayat, Penerapan landasan dan asas dalam praktek pendidikan baik disekolah atau luar sekolah. Pengembangan pendidikan (pembahasan mengacu pada peraturan perundangan yang berlaku (UUD, UU, PP, dan peraturan lainnya) serta upaya-upaya pengembangan pendidikan nasional.

Language curriculum development is the processes which include, developing, implementing and evaluating language programs and language teaching material. Language curriculum development is an aspect of a broader field of educational activity that we know as curriculum development of curriculum studies.


Writing for publication is an important part of many scientists' careers. This is also an important part of educational institutions. This important thing must be done well. However, many scientists do not consider themselves good writers, so how can writers write good scientific work?

The good news is that you don't have to be a good writer to write good papers, but you have to be a careful writer. Creativity is important in writing. Specifically, writing for articles for publication journals requires learning and implementing special formulas to present scientific work.

This course is about writing style and habits for scientific articles. Whoever absorbs this course material is expected to become a better writer. At the very least, you can become a good enough writer so that your readers will judge your work based on the quality of knowledge rather than the quality of the writing.


Menulis untuk publikasi adalah bagian penting dari karier banyak ilmuwan. Ini juga merupakan bagian penting dari lembaga pendidikan. Sesuatu yang penting ini harus dilakukan dengan baik. Namun, banyak ilmuwan tidak menganggap diri mereka penulis yang baik, jadi bagaimana mungkin penulis menulis karya ilmiah yang baik?

Kabar baiknya adalah Anda tidak harus menjadi penulis yang baik untuk menulis makalah yang baik, tetapi Anda harus menjadi penulis yang cermat. Kreativitas merupakan hal yang penting dalam menulis. Secara khusus, menulis untuk artikel untuk jurnal publikasi membutuhkan pembelajaran dan pelaksanaan formula khusus untuk menyajikan karya ilmiah.

Mata kuliah ini adalah mengajarkan tentang gaya dan kebiasaan menulis untuk artikel ilmiah. Siapa pun yang menyerap materi kuliah ini diharapkan bisa menjadi penulis yang lebih baik. Paling tidak, Anda bisa menjadi penulis yang cukup baik sehingga pembaca Anda akan menilai karya Anda berdasarkan kualitas ilmu pengetahuan daripada kualitas tulisannya.

Reading in professional context is designed to develop the ability of Undergraduate program students to evaluate advanced English subtitles (5000 Vocabularies), including narration, descriptions, arguments, whether in the form of fictional or nonfiction texts. The ability to understand and understand texts includes literal, inferential and evaluation abilities. To take this course student should take Reading for general communication as a prerequisite course.

This a textbook is organized as one of the handbooks of students and lecturers in organizing lectures in the course Reading in Professional Context. This a textbook can also be used as enrichment theory and concepts for practitioners to support the course of Reading II. This textbook consists of outlines of explanations on: Effective Reading in Context, Reading Strategies, Reading Comprehension 1 (Finding the main idea, Paraphrasing, Making inferences); Reading Comprehension 2 (Author’s tone, Purposes and Bias, Making summarizes, Prior Knowledge in Reading Comprehension); PQ4R: Preview, Question, Read, Reflect, Recite, and Review; STUDI SKILLS: Note Taking for Reading; Vocabulary, Idioms and Expression in Context; Context clues; Rubric for Evaluation Reading; Mind Map for Reading Comprehension; Reading and Research skills; Reading Comprehension skill and Activities; Reading exercises TOEFL/TOEIC.

To help the student in learning this course there are exercise that will help the students to evaluate their ability in reading advanced text. Therefore, students are expected to enrich each subject in this textbook from other supporting literature. This textbook is expected to help students master reading skills so they can understand effectively and efficiently.

 

Since quality improvement efforts will never be completed, this book will require revisions based on input from the field. Therefore, suggestions for improvement from various parties are expected to improve it.

Ini adalah momen berharga Anda menunjukkan kepada tim Anda apa yang telah Anda pelajari! Anda juga belajar cara-cara berpikir dan melakukan hal-hal baru dan mengekspresikan hal-hal dengan cara-cara baru. Sekarang adalah waktu untuk menyatukan semua keterampilan baru Anda.


Setelah Anda tahu tugas apa yang harus Anda lakukan, Anda perlu rencana tindakan. Maka Anda memerlukan beberapa tip dan sumber daya untuk membantu Anda meneliti, menyusun, dan menyiapkan respons yang baik untuk penugasan. Anda dapat menemukan semua itu di sini, bahkan untuk kerja kelompok dan presentasi.

Kami memiliki sumber daya untuk membantu Anda dengan beberapa jenis penilaian yang paling umum (esai, laporan, studi kasus, penulisan reflektif, presentasi, dan tugas kelompok).

Kami juga menawarkan Workshop/Pelatihan gratis tentang penulisan akademis, referensi, dan tata bahasa. Ini terbuka untuk semua Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Enrekang.




digital literacy

Digital literacy is an important entitlement for all young people in an increasingly digital culture. It furnishes children and young people with the skills, knowledge, and understanding that will help them to take a full and active part in social, cultural, economic, civic and intellectual life now and in the future. To be digitally literate is to have access to a broad range of practices and cultural resources that you are able to apply to digital tools. It is the ability to make and share meaning in different modes and formats; to create, collaborate and communicate effectively and to understand how and when digital technologies can best be used to support these processes (Cassie Hague and Sarah Payton, Futurelab 2010).

Matakuliah ini bertujuan untuk memberikan mahasiswa dengan pemahaman tentang sifat usaha dan kewirausahaan dan memperkenalkan peran pengusaha, inovasi dan teknologi dalam proses kewirausahaan. Kewirausahaan adalah cara berpikir dan melakukan. Hal ini berarti "membangun sesuatu dari ketiadaan" dan pengusaha sukses tahu bagaimana mengelola dan mengurangi ketidakpastian dan risiko. Konten Matakuliah relevan dengan orang-orang yang berpikir untuk memulai bisnis atau yang sudah berkecimpung dalam bisnis. Adapun rincian Perkuliahan tiap pertemuan adalah:

  • Pengantar Kewirausahaan-Entrepeneur Mindset
  • Konsep Dasar dan Karakteristik Kewirausahaan
  • Proses Kewirausahaan
  • Kreativitas dan Inovasi
  • Identifikasi, Gagasan, Peluang Usaha dan Inovasi
  • Mengemas Peluang: Merintis Usaha Baru dan Model Pengembangannya
  • Organisasi, Manajemen Usaha dan Sumber Daya
  • Etika Dalam Kewirausahaan
  • Strategi Kewirausahaan dan Keuangan Wirausaha
  • Analisis Bisnis dan Studi Kelayakan
  • Kewirausahaan Sosial, Bisnis Keluarga dan Digital Marketing
  • Tim Wirausaha: Program Kreativitas Mahasiswa Bidang Kewirausahaan

Learning Objectives

  • Understand the expectations for reading and writing assignments in post-secondary (university, college, institute) courses
  • Understand and apply general strategies to complete post-secondary-level reading assignments efficiently and effectively
  • Recognize specific types of writing assignments frequently included in post-secondary courses
  • Understand and apply general strategies for managing post-secondary-level writing assignments
  • Determine specific reading and writing strategies that work best for you individually